20.12.2012

Dlaczego?

  Nie bez oporów wewnętrznych zacząłem pisać. Jestem plastykiem, nauczycielem i projektantem budowlanym.  Mieszkam w Działdowie, tu pracuję i tworzę.  Więcej o mnie na stronie www.andrzejwalasek.pl
  Mam wiele przemyśleń n.t.  życia społecznego i kulturalnego, którymi chciałbym się podzielić. Dotkliwie odczuwam brak lokalnego forum wymiany poglądów, czy organizacji, która wpływałaby na decyzje podejmowane przez władze miasta. Tak wiele słyszymy o demokracji i samorządności. Okazuje się , że samorządność to władza, która sama rządzi. Jedyną formą demokracji, w której  bierze udział obywatel są wybory.  Potem już nie ma na nic wpływu.  Wybrani tworzą sobie układy koalicyjne, zmieniają poglądy i podejmują decyzje, na które nie mamy wpływu.O programach wyborczych nie ma co mówić.
  W swoich wypowiedziach chciałbym głównie poruszyć zagadnienia, dotyczące szeroko pojętego rozwoju Działdowa. Przeraża mnie brak aktywności społeczne. Ludzie zabiegają o swoje interesy a dobro społeczne jest im obojętne. Wydaje mi się, że więcej widzę i w związku z tym chcę zabierać głos, dając materiał do przemyśleń.
Mam tylko jeden problem. Wypowiadając się krytycznie lub mając inne zdanie, nie chcę nikogo obrażać ani tworzyć  konflikty.  Poprzez blog chciałbym znaleźć osoby, które podejmą ze mną twórczą polemikę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz