8.01.2013

Infrastruktura kultury.

    Miejski Dom Kultury znajduje się w centrum miasta i zajmuje budynek, w którym jest sala widowiskowo-kinowa.
Prowadzi działalność tradycyjną dla domów kultury i organizuje zajęcia głównie dla dzieci i młodzieży w różnych dziedzinach kultury, czyli spełnia podstawowe potrzeby kulturalne w mieście.
To nie znaczy, że kultura w mieście ma się ograniczać tylko do tej oferty. Miasto powinno stworzyć możliwość dla alternatywnych działań kulturalnych.
Atutem MDK jest sala widowiskowa, która jest także salą kinową. W szaleństwie prywatyzacji pozbyliśmy się kina Apollo, które miało swój klimat.
   Dowiadujemy się, że MDK ma być przeniesiony do budynku po dawnym szpitalu, później Liceum Medycznego. Bardzo krytycznie odnoszę się do tego pomysłu. Znam ten budynek, gdyż w czasie gdy było tam LM pełniłem funkcję inspektora nadzoru nad robotami remontowymi. Wykonałem także projekt sali do ćwiczeń rekreacyjnych. Mój krytycyzm wynika z tego, że jest to budynek o powierzchni co najmniej pięć razy większej niż MDK wyłączając salę widowiskową. Czyli powierzchnia na pracownie i administrację jest ponad potrzeby, za to co najważniejsze brak jest sali widowiskowej. Jak ma funkcjonować dom kultury bez sali widowiskowej, tego sobie nie wyobrażam. Gdzie będzie kino?
Ten pomysł powinien być skonsultowany społecznie. Zainteresowani kulturą w mieście powinni mieć wpływ na tę decyzję i na program użytkowy.
Najbardziej mnie interesuje, dlaczego zaplanowano przeniesienie MDKu i czy jest to akurat najważniejsze?
A jeszcze bardziej interesuje mnie komu jest potrzeby budynek obecnego Domu Kultury i na co zostanie przeznaczony?
    Oczywiście czepiam się, ale wszystko to jest jakieś nielogiczne.
Na pewno jestem niedoinformowany, ale czy to moja wina?



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz